Monday, January 2, 2017

looking forward 2017

selamat tahun baru 2017

melepaskan semua kenangan 2016
menggenggam impian 2017

hah ade azam baru. tetiap tahun baru semua orang pasang azam baru. tapi aku ntah. every year setahun ke setahun aku tak ada apa-apa azam pun. sebab aku penat dengan harapan dan impian.
everything I put on 'takdir'. redha dengan ape jua keadaan. walaupun kengkadang betulkah aku redha? kalau redha why you cry inside?! ok dah tu don't start your day with sad story.

aku nak cerita sini.  I was born in a year 80 something. then  you guest my age?!
aku dipekenalkan dengan gadjet yang diberi nama computer. waktu tu 90 something. computer di lengkapi dengan tengtingkp 97. Yes aku dipekenalkan dengan window 97. hah terkial-kial masa tu nak guna computer. beso gedabak. mahal pulak tu masa tu. nak beli tak mampu hah. nasib la zaman sekolah tak galak sangat pakai computer. then bile dah masuk sekolah menengah. masa tu window dah bertukar jadi window 2000, window xp. tapi aku still tak pandai menaip tak reti guna computer. sampai lah masuk u. tetibe jadi pandai menaip, mengedit, guna pelbagai software tapinye aku tak pandai-pandai jugak edit gambo sampai la ke hari ini. hurmmmm. even skang aku pakai window 10 2016. lebih senang dan tangkas hahahhaa.

ape nak ditekankan disini, aku rindukan game dalam computer. game dedulu sangatlah best walaupun tade level.
contohnya:

1)
ini 3D space
wahh aku cukup suka ngan game ni
skang aku pakai laptop window 10
tade game cam gini.
ini kat opis aku. opis aku tradisional sikit. pcnye pakai window xp. internet pon tade.
jadinye bile kebosanan aku akan hentam game ni lah sampai Lebam.

2)

spider solitaire ni pon jadi kegemaran jugak.
aku cukup suka main bende ni.
walaupun aku tak tau sampai sekarang fungsi game ni.
mak aku selalu cakap aku main game judi hahhahaa
tapi mana ade aku berjudi. aku main je sesuka ati.
bile dah complete setnye akan kelauar bunga api
weeee
macam sambut tahun baru pulak.
kehkehkeh

3)
solitaire
aku suke. ni pon maccam spider jugak tapi tade bunge api
ke main susahnye nak completkan setnye.
tapi aku terror sebab selalu main kat opis hahahaa.

sungguhpun aku ade laptop canggih yang boleh pusing tonggeng terbalik. boleh jadi tablet, samart phone pon boleh kalau ade internet. sebab boleh connect dengan phone boleh call orang jugak. tapi tade game yang best tu, game aku banyak dalam nii tapi satu pon tak main sebab tak best. atau mungkin factor usia  kotttttt!!! hiiii

korang tanye lah bebudak ytang lahir tahun 2000 onwards mana diorang tahu gune window 97 ke xp ke. kalu suh deme gune mampoih terkial-lkial tak terbukak pon appsnye. sedih woiii. deme pon tak rase main original solitaire ni. gadjet deme smart phone tu le. itu aje lah deme tahu. main congkak pon dalam tu. heheh kesian idup deme kan hahaaa.

well bebudak 2000 umonye 15 kemain lawa macam retis. kami ni dulu 15 tahun hahah toksah cakaplah sememeh je pon kahkahakah.

I miss my old days. hari-hari semalam yang tak akan kembali lagi. hari-hari yang tak akan berulang lagi. manisnye semalam, pahitrnye kelmarin. ditempuhi sehingga hari ini. menanti hari-hari esok yang tidak tahu akan manis, pahit dan tawarnye.

" we not growing old! we just living life!!!!"

sometime aku jeles dengan life orang. tapi ade jugak orang yang jeles dengan life aku yang tak ade ape-ape ni. BORING!!!.  sebab kita sama aje selalu pandang yang indah je. susah yang dilalui untuk untuk tunjuk keindahan iu tak siapa tahu.

that 's all . just my 10 cent.

I'm looking for the best in 2017. INSYA ALLAH

No comments:

Post a Comment

LOVELY LOVER