Tuesday, September 27, 2016

suke ati kau la nak letak tajuk ape pun


hari tu aku baca synopsis citer ni. kat blog ni. Tajuk cantik skali aku synopsis same pulak sejibik seketui macam drama korea yang aku pernah tengok dulu. Sila tekan sini untuk kesana.

secret 2013
original versi Korea
tekan sini untuk kesana

ini drama yang dimelayukan atau aku pun tak tau nak guna istilah ape.

Mungkin jalan ceritanya sama. tapi dari ape yang aku boleh agak drama yang dimelayukan ini tak sekomplikated versi korea. tak yah le kot nak buat review secret kat sini. korang g tegok sendiri same ke tidak?! Cuma nak cakap mak si Amzar tu sama jahat macam mak si Ahn Do Hoon. sejibik seketul. Alisha ade mak yang berniaga warung. versi Korea Kang Young Jung ade bapak yang ada kedai bakeri. bile dah dimelayukan dengan watak alisha bertudung tentu konflik asal tu tak ade. cuma dendam dikhianati aje lah kot.
walaupun begitu aku layankan juga lah.

mak si Do Hoon ngan mak si Amzar. same kan tapi tak serupe pon. perangai je sejibik seketui serupe.


eh untrollably fond pon baru je habis 2 minggu lepas. Drama ni pon best jugak kalau dimelayukan haha!! Jangan ade yang buat pulak!!!
tekan sini untuk kesana


Ku Rela Dibenci – Aiman Tino
Ku ketawa kau menangis
Engkau tertawa aku menangis
Hanya dirimu oh sayangku
Kesudahan tiada henti
 Hanya yang tinggal
Igauan mimpimu ternanti-nanti
Sering kali aku diuji
Air mataku terus mengalir
Membasahi di dadaku
Hanya ratapan di dalam hati
Moga tercipta kesudahan yang dinanti
Ku inginku dibenci olehmu
 Agar kenangan manis terus terpadam
Selamanya
Menghitung menunggu mati
Agar kau jumpa yang dinanti
Semoga pemergianku ini terbaik untukmu
Tak sanggup ku dibohongi
Ku rela dijemput Ilahi
 Kerna dia ku sanggup pergi
Hanya di sana kekal dan abadi
Ku inginku dibenci olehmu
 Agar kenangan manis terus terpadam
Selamanya
Menghitung menunggu mati
Agar kau jumpa yang dinanti
Semoga pemergianku ini terbaik untukmu
Tak sanggup ku dibohongi
Ku rela dijemput Ilahi
Kerna dia ku sanggup pergi
Hanya di sana kekal dan abadi
Hanya di sana kekal dan abadi

sekali dengo lagu ni macam same pulak dengan jalan cerita untrollably fond. Eh!

sape peminat Kdrama mesti tau jalan ceritanya heh!!!

eh! lagi

ini pun nak menyelit gak
3 different leading actress with same leading actor
hahaha!

Arang and the magistrate 2012. (left)
majistret boleh Nampak hantu. aku suka king jade muka comel. eh!

Scholar who walk the night 2015 (middle)
Vampire cantik. lagi cantik dari heroinnye mhuhuhuhu
Gwi watak vampire jahat tapi muka suci Eh!.

Scarlet heart Ryeo 2016 (right)
stil ongoing up todate
Wang so muke ganas hati tisu
tak tau aku suke watak sape dalam citer ni haaa. citer belum habis.

tiga-tiga ni tak boleh adaptasi untuk produksi Malaysia. memang tak sesuai. kang jadi kelako pulak.

Zaman kegemilangan Song Jong Ki dah tamat. orang tak sebut dah. skang sebuk ngan Lee Jong Ki pulak. heh macam macam kome. Name deme udah le bunyi dekat nak serupe. rupe pun kadang ade iras-iras pulak. heh pening aku tengok deme.
jadilah muke orang Malaysia senang aku nak cam kome huhuhuhu

aku nengok si Lee Jong Ki ni satu je drama Moden. My girl itu pun zaman memude die dulu le bukan hero pun. walaupun ade drama lain tak le aku ni gile sangat sampai nak selongkar sume drama die. yang aku dok ralit tengok 3 ni je kot drama historical diel. ermm mungkin mamat sorang ni sesuai watak historical je kot. sebab bile die bawa watak moden muke die cam pelik je. huhuhuu





Note: bukan setakat layan drama korea. drama thai pon boleh, tapi drama melayu priority

No comments:

Post a Comment

LOVELY LOVER