Sunday, March 27, 2016

Launcheon....

Meh hari ini nak sharekan satu tempat makan kat ipoh yang agak best lah. Mungkin dah rami yang tahu. aku? dah tahu lama tapi baru nak try hari ini. Orang Ipoh mungkin dah tahu akan kewujudan Kapitan Ipoh yang terletak di Falim berhampiran dengan Aeon Big. wah Ipoh Makin maju membangun dengan pasaraya dan kedai makan yang pelbagai.  I LOVE IPOH. ipoh is awesome. chewah lebih pulak.
ok. nak citer Makanan kat sini bagi yang tekak boleh terima Indian cuisine ni pada aku sedap lah sebab aku boleh terima ape jenis makanan pun.
launcheon kami hari ini 7 orang. ramai juga ler tu. ok ini sebenarnya janji aku nak lanje deme makan ritu tapi byk sangat halangannye. baru la ni dapat. so sekali harung jadilah birthday celebration aku yang ke 30. ye memang pon 30. tapi still young and gojes. hahah pasan la kau.

ni yang kami order
*
*
*
*
*
*
*
 
 Garlic Naan Tandori Set
RM 9.50
My Mom Choose this
katenye tak nak nasi
sedap. bawang putih memang terasa
cicah kari dal dan pudina blend
tapi my mom cakap pudina tu tak sedap
tapi pada i ok lah

 prestige chicken milani
RM 13.00
aku pilih ini
sebab ritu nampak orang posting cam sedap
memang sedap pon 
tapi kuah dia tak boleh makan banyak. muak
Pudina tu yang buat jadi sedap nasi dia biase je



Tandoori Cheese Naan
RM 10.50
sister's pickup


 Chicken briayani claypot
RM 9.50
brother inlaw's pickup 
Tandori Chicken Briyani
RM 10.30
Nampak cam sama dengan briyani kat atas tu
bezanye jenis nasi dengan ayam je
this for my 3 princess. uwekkk!!! princess
3 set lah. tapi gambo satu cukup
 inilah cool chaa Chicken
RM 8.00
sedap jugak
hahaa ni lah dulu orang dok sebut cool chaa cool chaa
aku dok pikir itu sejenis air
tanyelah pakcik google
rupenye makanan
hari ini kite test
owahh sedap
nasib ko sedap cool chaa oii
tapi cool chaa ini tak dapat hilangkan panas korang di musim panas ni

Food ok aku bagi 7/10
layanan bagus. fast service. baru duduk dapat menu. kejap je dah dapat makanan

menunggu makanan yang tak kunjung tiba.
bahaaahaa
membohong je kejenye. layanan sini bagus. fast service. 
aku bagi 7/10
air putih tu sweet sour lassi
RM 3.50
sedap jugak tekak aku ler.

apa pun baverage kat sini ok je.
cuma manggo die tak berape sedap
aku bagi 5/10 je kat baverage

sampai licin deme kerjakan
tsk tsk tsk

apepun
harga pun tak de lah sampai membunuh
boleh lah try
untuk semua ni total costs RM 114.50

Kapitan Restaurant 
No 37,39 & 41,
Persiaraan Menglembu Suria,
Pusat Perniagaan Menglembu Suria,
30200 Ipoh Perak,
05-2862811

24 Hour service

No comments:

Post a Comment

LOVELY LOVER