Sunday, August 10, 2014

mat raya beraya

salam aidilfitri. dah 14 syawal baru teringat nak wish. I malas. memang lately ni memang malas. eh bukankah i ni memang pemalas.
hari raya tahun ni cuti panjang. tapi tak kemana pun. macam biasalah pagi raya lepas sembahyang raya berayalah di kampung terindah. dan ini tahun kedua beraya dengan streamyx. ofcoz streamyx on tapi laptop harus di sorok. eh i tade laptop tapi laptop bebudak ni leh yang i sedng rembat dikala ini. sebab semua orang ada telepon cerdik. ini untuk mengelakkan anak-anak bergaduh merebutkan teknologi. tapi jadi mangsanya enpon aku ler. enpon aku yang tak berapa nak cerdik tu dikerjakan oleh budak-budak


enpon tak berapa cerdik jadi mangsa
inilah enpon bantuan yang setia selama setahun


dulu masa baru beli ada memory kad. adelah line dengan weechat. tapi lepas memori kad jahanam tak berganti sampai sudah. i dah tak ada semua sosial networking tu. my life is pathic. APTB. enpon pun alakad je. laptop pun tade. some people saya i justlike KAMPUNG! hahaha sebab tade sosial networking tu i'm a kampung. cakaplah apa korang nak cakap. aku cuma akan guna apa yang aku mampu. even ada sosial networking tu pun kalau menyakitkan hati what's the point?.

kadang-kadang aku terfikir aku sudah dilupai. that's okey. dari sakit hati orang cakap tentang itu dan ini. lebih baik aku dilupai supaya mereka tak akan cakap apa-apa pun.

Oh! manusia, sungguhpun warna rambut tu sama, warna darah tu sama, hakikatnya hati tak pernah sama. jalan hidup tak pernah sama. so i must think it twice... no million time to put back sosial networking. even mereka berharap aku akan ada salah satu dari sosial metworking tu. bukan nak putuskan silaturahim tapi i don't want it. dan terasa lebih aman tanpa sosial networking tu. dan aku masih boleh survive tanpa sosial networking itu. but one day lets pray my heart will be change from KAMPUNG to uptown.

mat raya sedang beraya
he my latest nephew #7 we wait for next #8
me?? let me done thinking future daddy for my child then start thinking about my child!!
don't ask me any question because i have no answer!!!


salam aidilfitri buat semua!
salam takziah buat waris mangsa MH 17 dan MH 370
semoga mereka tabah jalani hidup ini

**I'm so lucky surrounded by beautiful people. but they have me who is just an ordinary person.

No comments:

Post a Comment

LOVELY LOVER